Vláknina

Vláknina je súhrnné označenie pre nestráviteľné látky v potrave. Vláknina je tvorená predovšetkým sacharidy. Niektoré látky tejto povahy sú rozpustné vo vode a ich zástupcom je potrebné pektín z jabĺk, iné sú nerozpustné ako treba celulóza.

Medzinárodná zdravotnícka organizácia WHO odporúča denný príjem aspoň 30g vlákniny, česká Obezitologické spoločnosť odporúča 25-30g. Bežný príjem sa pritom cca 10g.

Vláknina je pre moderného človeka prínosná mnohým spôsobom. Uľahčuje trávenie, zväčšuje pocit sýtosti, upravuje konzistenciu stolice z oboch extrémov, chráni pred mnohými črevnými chorobami (divertikulov, rakovina) a pomáha žiť naším priateľským baktériám. Tie rozkladajú vlákninu na látky, ktorými sa živia. Jedným z produktov tohto rozkladu sú jednoduché organické kyseliny, ( napríklad zázvor ) ktoré zase slúži ako potrava pre bunky črevnej steny.

Pretože je vláknina tak dôležitá, radi Vás počas akéhokoľvek programu poučíme o jej zdrojoch. Klientom v programoch zaraďujeme vlákninu ako doplnok hneď spočiatku, práve pre blahodárny vplyv na vylučovanie. Jej vysadení je možné s úpravou stravy, ktorá potom obsahuje vlákninu vo väčšej miere.

 

Mohlo by Vás zaujímať

Svet farieb

Kúzelné predstavenia sú skvelým spôsobom, ako pobaviť svoju rodinu World of Colors je nočná hudobná šou v zábavnom parku Disney’s California Adventure Park, ktorý je

Plastové okná a dvere

Plastové okná a dvere a ďalšie stavebné materiály z PVC si získali nesmiernu popularitu v rôznych priemyselných odvetviach po celom svete. Široko sa používajú na

Kreatín

Kreatín je pomerne jednoduchá chemická zlúčenina. Vyskytuje sa v našom tele prirodzene ako rýchly a efektívny zdroj energie pre svalové tkanivo. Väčšinu potrebného množstva kreatínu